Son Corona virüsu salgını, hastalık simülasyonu Plague Inc’in satışlarının Çin’de yükselmesine neden oldu, ancak geliştiricisi, oyuncuları oyunun “bilimsel bir model olmadığı” konusunda uyardı.
Plague Inc oyununda oyuncular, küresel bir salgına dönüşmesi gereken bir hastalığın kontrolünü ele geçirir. Bu stratejik hastalık simülasyon oyunu mobil, PC ve konsol platformlarında mevcut.
BBC, İngiliz tarafından geliştirilen oyunun yayınlanmasından tam sekiz yıl sonra, Çarşamba günü Plague Inc’in Çin’de en çok satan uygulama haline geldiğini bildirdi.
Corona virüsu şimdiye kadar Çin’de en az 17 kişiyi öldürdü ve 500’den fazla kişiyi enfekte etti.
Bir açıklamada, geliştirici Ndemiç, gerçek dünyada büyük bir hastalık salgını meydana geldiğinde satış artışlarını görmeye alışık olduğunu ancak oyunculara Plague Inc’in “bilimsel bir model değil” bundan ziyade bir oyun olduğunu hatırlattı.
Plague Inc’in satışlarının Çin’de arttığı bildirildi.
Plague Inc geliştiricisi Ndemic,
“Çin’deki Corona virüsu salgını için derinden endişe duyuyor ve oyuncularımızdan birçok soru aldık.”
“Plague Inc. sekiz yıldır piyasada ve hastalık salgını olduğunda, insanların hastalıkların nasıl yayıldığı ve viral salgınların karmaşıklıklarını anlamaya çalıştıkları için oyuncularda bir artış görüyoruz.”
Geliştirici sözlerine şunları ekledi: “Oyunu, ciddi gerçek dünya sorunlarını sansasyonel hale getirmezken, gerçekçi ve bilgilendirici olacak şekilde özel olarak tasarladık. Bu CDC ve dünyanın önde gelen diğer tıbbi kuruluşları tarafından kabul edilmiştir.
“Ancak, Plague Inc.’in bilimsel bir model değil bir oyun olduğunu ve mevcut Corona virüsu salgınının çok sayıda insanı etkileyen çok gerçek bir durum olduğunu lütfen unutmayın.
“Oyuncuların bilgilerini doğrudan yerel ve küresel sağlık otoritelerinden almasını her zaman tavsiye ederiz.”