VALORANT’a gelen iki kapsamlı yamadan sonra Riot, bu sefer daha az içeriğe sahip bir yamayla karşımıza çıkıyor.
VALORANT’da özellikle spike yerleştirme/imha etme aralığında gelecek saldırıları tahmin etme konusunda önemli farklılıklar yaratmayı planlayan Riot Games, Raze ve Astra karakterlerine değişiklik getirdi.
Viper’a yeni bir denge düzenlemesi değil, hata gidermesi yapan Riot, yakın zamanda eklediği çürüme güçlendirmesinin potansiyel gücünü de biraz düşürüyor. Dilerseniz yama notlarına göz atalım.
VALORANT ajan güncellemeleri
Astra
Astra’nın Çekim Alanı’nın Spike’ı imha eden kişilere etki etmemesi mantık dışıydı. Bu nedenle Riot, bu yamada onu kaldırmaya odaklanarak Astra’yı biraz güçlendirmiş oldu.
Ajan yeteneklerini kullanmanın farklı yollarını keşfederken beklenmedik engellerle karşılaşmamamızı isteyen Riot Games, Spike kurulduktan sonra düşmanların Çekim Alanı’nın etrafından dolanmasını ve bekleme süresini göz önünde bulundurup oynamasını gerektirerek ilginç etkileşimlere zemin hazırlayacak..
Çekim Alanı
- Artık Spike’ı imha eden ajanları da merkezine çekiyor.
- Düşmanlar Spike’ı imha ettikleri sırada Spike’ın menzilinden çıkarsa, imha etme işlemi yarım kalır.
Raze
Raze’i ana karakteri yapan oyuncular, Patlayıcı Çanta’yı kullanarak nasıl çok hızlıca, çok uzağa uçabileceklerini öğrendiler. Oyun sırasında uzaktan bir patlama sesi duyduktan sonra düşman Raze’in aniden tepenize indiğini görmek işten bile değil.
Jett’in Rüzgar Gibi yeteneğinde olduğu gibi, Raze’de de uçtuğu sırada duyularak diğer oyuncuların onun hareketlerini takip etmesini kolaylaştıracak. Tehlikenin yaklaştığını haber verecek bir ses efekti ekleniyor. Bunun yanı sıra, yeteneklerin görsel efektleri üzerinde bazı değişiklikler yapılarak savaş meydanında görüş alanını engelleme oranı azaltıldı.
- Patlayıcı Çanta kullanarak havaya fırladığında duyulacak ses efektleri eklendi.
- Patlamaların ve Nefes Kesen yeteneğinin görsel efektleri güncellenerek görüş alanını daha az engelleyecek ve oyun alanından daha hızlı silinecek hale getirildi.
Viper
- Kalkanı olan çürüme etkisindeki oyuncuların aldığı hasarın ölümcül olup olmadığını hesaplarken karşılaşılan bir hata giderildi.
- Bu durum, özellikle de 50 çürüme değerine sahip bir hedefi Marshal’la vurduğunuzda hedefin ölmesi yerine 1 canla kalmasına sebep oluyordu.
VALORANT yaşam kalitesi iyileştirmeleri
- Sinyal çarkı seçim aracının kullanımı iyileştirildi, artık daha tutarlı çalışıyor olmalı.
- Cypher’ın Bubi Tuzakları artık gözlemcileri uygun takım renkleriyle gösteriyor.
Hatalar
İzleyici ve gözlemcilerin farklı görüntüler arasında geçiş yaparken, dürbünle nişan alınmış keskin nişancı tüfeklerinde bazen yanlış nişangâh işaretleri görmesine sebep olan sorun giderildi. Yanlış görüntünün doğru konuma gelmesi yaklaşık 1 saniye sürüyordu. Artık doğru görüntü hemen görünecek.
Ajanlar
- Yoru artık Çatkapı’yı kullandıktan sonra Boyutlararası Geçiş etkinken Spike yerleştiremeyecek.
- Omen ulti kullandığı sırada Astral Yolcu formundan çıkan Astra’nın gökyüzünde bir kubbe görmesine sebep olan sorun giderildi.
- Sage’in Bariyer Küresi’nin, Killjoy’un taretinin yanına konulması neticesinde onun kırılmasına sebep olan hata giderildi.
- Cypher artık Siber Kafes’in içine Gizli Kamera yerleştiremeyecek.
- Killjoy’un devre dışı Alarm Botlarının tekrar etkinleştirilince belli bir süre önce yanından geçen ve uzaklaşan hedefleri kovalamasına sebep olan sorun giderildi.
- Skye’ın Kılavuz Işık yeteneğinin yere doğru atılınca yer altına giriyormuş gibi görünmesine sebep olan sorun giderildi.
Rekabet modu
- Sunucu seçimi ve terfi ekranındaki çeşitli yerelleştirme sorunları giderildi.
- Karşılaşma geçmişi filtresinin doğru çalışmamasına sebep olan hata giderildi.
- Bir arkadaşınızın karşılaşma geçmişine bakarken aynı anda çok fazla filtre kullandığınızı belirten bir hata mesajı almanız mümkün. Bu sınırlamanın amacı performansa yardımcı olmak fakat yalnızca arkadaşınızın kariyerine bakarken geçerli olmalı.
Sosyal
- Oyuncuların rekabetçi sıra kısıtlamasının süresi bittikten sonra kısıtlamadan kurtulabilmek için istemciyi yeniden başlatmasını gerektiren hata giderildi.
- Yeniden kurma sırasında karşılaşma bittikten sonra AFK kalan bazı oyuncuların ceza almamasına sebep olan hata giderildi.
- Rusça klavye kullanan oyuncuların takımlarıyla bas konuş özelliğini kullanırken sorun yaşamasına sebep olan hata giderildi.
- Tayca klavyeye geçen oyuncuların sesli sohbet ayarlarının sıfırlanmasına sebep olan hata giderildi.
Sosyal medyada bizi Instagram ve Twitter hesaplarımızdan takip edebilirsiniz. Daha fazla oyun haberleri için Oyunpat ile kalın!
VALORANT’a gelen değişiklikleri nasıl buldunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz.